Sunday, May 25, 2008

Otter

Det er efterhånden sjældent at jeg blander kort, men i går blev det til flere runder Das Dogspiel - en slags ludo med makkerpar samt kort i stedet for terning. Et spil der godt kunne gå hen og blive julegave til flere, i første omgang kommer det blot på min ønskeliste.

Aftenen fulgte en dag, hvor vi så vores første rostævne i Oxford. En ren otterdag. Det er imponerende at kollegierne kan stille godt hundrede otterhold. Det er sjovere at være tilskuer, når man kender de kæmpende hold, det mest underholdene er nu at sidde med i båden. Vores picnic var dog alletiders og på en blæsende dag, hvor styrmændene har svært ved at styre uden om kanalens kanter, er det godt at sidde med varmt tøj på og ikke i en våd trikot i en gyngende otter.

Der har vist været rigelig stille her på siden, det kan jo skyldes så meget, men mon ikke en del af grunden er de sure opstød, der mest kommer frem for tiden. Hvorfor skal en konfirmand hentes i limosine? Hvorfor er der så meget bilos i København? Hvorfor steger englænderne bacon til morgenmad? Hvorfor dit og hvorfor dat. De sure opstød er ikke bare en ord, de fylder en del hele dagen og en god ven sagde til mig: prøv lige at tyg på ordet svangerskab.

3 comments:

Lotte said...

Jubiiiiiiii!!!!
Tillykke med skabet :-D Dejlig, dejlig nyhed at finde her søndag aften.
Og lidt pudsigt at jeg tidligere i dag har takket nej til en tur i en gyngende otter på Maribo sø om to uger. ARA manglede liiiige og Karen lokkede med at det også kunne blive til en tur i Ceres...det var ikke let at sige nej, men jeg er nødt til at prioritere. Og har i øvrigt ikke siddet i en robåd i to år, grin!

Endnu en gang tillykke - giv lige Janus et kram og få ham til at kramme igen fra mig :-)

Sara said...

Tak for din søde hilsen. Maribo, plejer det ikke at være i august... Jeg er nu også mere til at drømme om at ro end at gøre noget ved det i de her år - tror at de første gange vil være en grim oplevelse i forhold til hvordan jeg husker at en båd kan bevæge sig gennem vandet.

Jubiiiii var også vores reaktion på de to streger på graviditetstesten. Det er nu 4. gang, at jeg i kalenderen kan skrive gravid i 12. uge, men kun anden gang hvor jeg stadig ørler i 12. uge, så vi satser på vi har held med decemberbørn.

Lotte said...

Ja, lad os satse på det!!!