Tuesday, August 12, 2008

Vådt

Mit sommertøj er ikke blevet slidt i UK, det har knapt været ude af skabet (som er en taske under sengen). Min gamle Marmot regnjakke må derimod siges at være opbrugt, den bliver i hvert fald lige rigelig våd indeni. Men det er jo prøvet før, hvem kender ikke følelsen af sådan et par regnbukser, der er vådere indeni end udenpå og urimelig varme sålænge man bevæger sig, men kolde så snart man tager en pause. Jeg er sikker på at få genprøvet fornemmelsen i de næste dage i Lake District, som tilsyneladende kun kan ses i regnvejr.

I foråret købte jeg bogen Wild Swimming. I februar havde vi f.eks. flere dage med 15 grader, så det tydede på at der ventede mange dage i badetøj og jeg ville gerne prøve udbyddet af sø- og vandfaldsbade. Efterhånden ligner det at man skal have en mere vinterbadeagtig tilgang til projektet, men så foretrækker jeg der er en sauna i nærheden.

3 comments:

Unknown said...

Jeg er med på lidt vinterbadning ... og sauna. Det er en langt behagligere måde at filosofere på end med en telefon i hånden, der dog er at foretrække for ingenting.

Sara said...

Hvornår har du sidst været i havet?

Unknown said...

Jeg stak fødderne i Stillehavet på vores tur til Oregon ... men der kommer helt sikkert til at kræves lidt genoptræning til en omgang vinterbadning.