Friday, June 06, 2008

Ufriseret natur

Det mangler her. I Århus kunne jeg på et kvarter været i havet, i Boulder kunne jeg på et kvarter være på vej op af et bjerg. Her kan jeg på et kvarter være i en nydelig have, park, gammel bygning - og når det går vildt til gå i mudder og fårelort. Det er klart fascinerende med det historiske vingesus her, samt de mange kulturelle oplevelser Oxford byder på, men det tricker mig bare ikke som et havbad i januar, en morgenrotur med svømmetur til solopgang, det barske klima i Colorado, følelsen af bjergenes uovervindelighed, deres mængder af energi som man hver dag skulle forholde sig til.

2 comments:

Lotte said...

Uha hvor kan jeg følge dig! Jeg tror jeg er miljøskadet af min opvækst på en lille ø og jeg tror kun jeg trives i København, fordi vi bor i havnen (og det gør vi så ikke lige nu, så det føles ikke så fedt...)
Jeg skal også helst have en osis natur - eller i det mindste vide, at jeg har muligheden for at få det, når som helst jeg har lyst.

Sara said...

Ved ikke om øen har gjort dig afhængig. Fra jeg var 4 til 11 boede jeg i lejlighed i København, så umiddelbart skulle man synes, jeg burde befinde mig godt i København, men det gør jeg ikke. Jo, jeg kan godt lide at besøge alle de dejlige mennesker, der har valgt byen til deres bopæl, men jeg vil væk igen så snart jeg har sagt farvel til dem.